Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 1 december 2011

After-work-lake

Idag var inget fiske inplanerat men efter att ha inspirerats av en av mina elevers projektarbete som innebär studier av lakens födoval och att Staffan hörde av sig och var sugen på att meta lake så begav jag mig mot Helgeån.

Staffan satt redan med spöna ute när jag anlände men det började segt.

Efter en halvtimme så kom dock första nappet!

Det var Staffans sillagnade bottenmete som gungade. Mothugget satt!


Efter en ganska odramatisk fight så lyckades Staffan landa en halvkilos lake.

Det var väldigt lite aktivitet idag men på två och en halv timme så fick Staffan två lakar.

Tyvärr ingen storlek på fiskarna idag och jag får vänta lite till på att komma över 4000 poäng.

Men decemberfisket är igång!

15 poäng till Staffan.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar