Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 16 december 2011

Hasse guidar igen!

Igår var det fiske med en gammal elev, Petter Heingard.

Petter hade aldrig tagit en lake och meningen med dagens guidning var att det skulle bli ändring på det. Vi körde till ett nästan helt säkert ställe i Helgeån och ganska snart började det att nappa på de sillbit agnade spöna.

Petter missar de två första nappen men när det nappar på det maskagnade spöt sitter mothugget!

Snart kan Petter landa en liten men mycket uppskattad lake.

Nu börjar jag också fiska och under nästa huggperiod kan jag landa en halvkilos.

Men sen blir det stilla. Himlen spricker upp och Jupiter lyser starkt på himlavalvet.

Det verkar inte laken uppskatta och under resten av kvällen har vi bara något enstaka nafs.

Men vi är båda väldigt nöjda över att ha fixat Petters första lake, nu blir det förhoppningsvis snart fler!

10 poäng till mig.

För övrigt rapporterar Staffan att han ska försöka komma ut på gäddfiske i helgen och Linus som kom ner och hälsade på oss vid Helgeån igår säger att han inte fångat något på sistone men att de trålade upp en gös på 10 kilo häromdagen i Ringsjön.

/Hasse

3 kommentarer:

  1. Bra du tränar på guidningen inför kommande lax, oxsimpe, tungevar, och skärlångeguidningar ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe såklart! Jag lovar säga till när det är dags, oxsimpa och skärlånga är nog bara några månader bort.. Lsx fixar jag i april... tungevar har jag och Adam väl kanske hälften av de spöfångade i Sverige så det är inga som helst problem.... :)

    SvaraRadera