Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 oktober 2012

Betesfisk!

Som så många gånger förr så börjar paniken komma krypande vid den här årstiden...

Men betesfisken då!?

Andy och Marcus var ute i helgen och försökte fixa agnfisk.. Så här skriver Andy!

Hallå igen!

Nu var det ett tag sedan det hände något på ligan.
Så passande att jag och Marcus varit ute på granudden och fiskat i helgen.
Det första vi gjorde var att tända en brasa för det var bra kallt.
Vi hade siktet inställt på betesfisk inför vintern men även någon lake.
Marcus började med att plocka gärs.
Nio stycken tom.
Följt av 2 mörtar i perfekt storlek.
Sen kom mörkret och Marcus lyckades även ta en liten lake.

Först nu när det var helt svart så började det hända något på mina spön.
Småpill här och en missad där. Men sen fick även jag en fisk. En liten lake tittade upp.
Följt av en på 0.5kg vilket var kvällens största. 
Sen hände inte så mycket mer.
Och frammåt 21 tiden började vi packa ihop och just som jag skulle ta upp ena spöt så nappade det och min 
tredje lake för dagen var krokad.

Marcus:

Lake: 1
Gärs: 9
Mört: 2

Andy:
Lake: 3 varav största 0,5kg


Skitfiske!

Totalt 20 poäng till Andy som ligger stabilt på tredjeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar