Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 31 oktober 2012

Lakerace och balansgös

Igår åkte jag, Thede, Adam och Andy till Granudden för ett lakerace!

Det nappade bra direkt och Andy landade två lakar medan Adam fick en under den första timmen..


Jag blev av med flera sillbitar och missade ett mothugg men annars gick det trögt för mig och Thede missade också en fisk.

Andra huggperioden resulterade i lake nummer fyra för kvällen, även denna gång var det Andy som stod för fångsten.


Adam och Thede åkte hem tidigare men jag och Andy stannade för en tredje huggperiod.

Den kom men trots flera napp var det bara Andy som lyckades fånga något. En mört hade fattat tycke för hans sill och dagens sista fångst blev alltså en mört..

Totalt för Andy 1 mört och 3 lakar med 1,25kg och 1,05kg i topp,
Adam fick 1 liten lake medan jag och Thede gick lottlösa..

50 poäng till Andy och 5 poäng för Adam.

Det krävs ungefär 80 poängs ryck per fiskepass för Andy om han ska knipa andraplatsen så det var trots allt lite i underkant men två lakar över kilot får ses som godkänt.

Petter skickar också en trevlig rapport!

Han och Claes var ute på sjön igår för lite pimpelfiske från båt (grabbarna kan inte vänta på isen)

Det gick över förväntan med 7 gösar, 21 abborrar och 4 gäddor som resultat.

Fina 3-kilos gösar på balansare!


Petter med en trea!

Sitter och väntar på att Esbjörn ska ringa och berätta om en ny 10+ are då han är ute och trollar gädda idag.

Själv ska jag ut på ett kvällspass efter havsabborre eller skrubba..

Skitfiske!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar