Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 2 oktober 2012

Lakesäsong!

Bäcköringkungen Calle har slagit till med två öringar till i Vänhem.

Men även jag har varit i Vänhem! Igår åkte jag dit för att gräva mask och passade på att försöka fånga årets första bäcköring för egen del. 

De gamla takterna satt i och en liten prickig jägare kunde snart landas.

Kul för det är här jag fångade min första fisk någonsin vilket också var en öring.

Efter maskgrävandet och öringfiskandet åkte jag ner till Granudden för lite bottenmete efter betesfisk.

 

Snart hade jag landat inte mindre än 4 gärsar och två små bonuslakar.

Lakarna släppte jag i igen för de var inte större än så här.


Efter ett par timmars fiske hörde jag glada utrop och stojande i skogen..

Andy, Adam, Thede, Sanna, Love, Vilmar och lilla Edit kom ner för backen.

Snart var alla igång och fiskade för fullt och det tog inte lång tid för ens Thede, Love och Vilmar landas varsin gärs.

Här Loves.


Fram emot skymningen körde Sanna hem med tvillingarna och Edit.

Jag började mörkerfisket bäst med en braxen och en mört.


Men Adam toppade kvällens fiske med två lakar där denna var den största, 1,6kg.


Vi fick inget mer och slutskörden blev.

Hasse: 4gärs, 2 lake, 1braxen, 1mört

Adam 2 lake 1,6kg

Thede 1 gärs

Love 1 gärs

Vilmar 1 gärs

Andy och Sanna blev utan fisk denna gång men Andy gav mig i alla fall lite bilder från han o Marcus senaste tripp till Granudden.


Marcus med braxen.


Andy med lake


Riggat regnskydd - innovativt!


Kvällens andra lake


Och den största, totalt sex lakar för grabbarna men ingen storlek.

Totalt gav dagens fiske

Calle 4p
Hasse 24p
Adam 37p
Thede 2p
Love 2p
Vilmar 2p

Love går förbi Sandra W i tabellen och ligger nu på 23:e plats medans Vilmar drar ifrån mamma Sanna och ligger nu på 21:a plats.

Calle tar sig upp över sjuhundra poäng och skuggar Staffan.

12 lakar på 3 pass på ligan alltså, det är läge nu så ut och fiska!!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar