Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 20 oktober 2013

Fångsterna uppdaterade

Tänkte egentligen stuckit ut och fiskat en tur idag men jag hade ont i huvudet och kände mig förkyld och frusen... Som tur var, hjälpte vädret mig att stanna inne med blåsigt och regnigt nästan hela dagen!

Passade på att städa lite bland fiskegrejerna och gjorde om lite i förrådet, hittade lite bortglömda drag och bytte krokar på några gamla trotjänare :)

Ser väl inte ut att bli något höjdarväder i veckan men jag ska försöka komma ut på något pass i alla fall.

Roade mig precis med att sammanställa de senaste två veckornas fiske.

Fyra fångstmän, och ett par till som varit ute men gått bom, kan vi stoltsera med under de senaste 14 dagarna.

Totalt 74 fiskar fördelat på 12 arter har det blivit under denna perioden.

Sjustråliga smörbulten har knäckts med 9 fångade fiskar under dessa dagar, innan hade vi totalt två stycken på ligan!

Vi har fått ligarekord på både lerstubb, sandstubb och sjustrålig smörbult sedan den senaste uppdateringen.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar