Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 30 oktober 2013

Oavgjort i artracet när sillen fixades

Idag var andra dagen på höstlovsfisket på jobbet!

Ett 70-tal personer hade letat sig till Sjölyckan för att fiska regnbåge, en av dem var Jimmy som här stoltserar med en fin båge på 1,1kg.


Efter jobbet åkte jag, Rasmus och Jimmy för att köra en liten arttävling.

Första anhalten blev en liten bäck där Jimmy frågat om vi fick fiska och där Jimmy flera gånger fångat tigeröring - en blandning av bäckröding och öring. 

Spänningen var stor när jag landade första fisken, men det visade sig vara en vanlig öring.


Jimmy var snabbt efter och landade även han denna skönhet till öring.


Rasmus fick flest öringar med tre stycken!


Efter att ha gett upp på tigeröringarna så styrde vi kosan mot Varberg istället för lite kustmete.

Getterön hade väldigt grumligt vatten och vinden låg fel så vi åkte till piren istället.

Här högg det direkt!


En hygglig gråsej som fick simma tillbaks fick jag först och sen kom sillen!


Stena-Line åkte förbi och sen en stor containerfraktfartyg och med dem ännu mer sill!


Jimmy fick sin första sill någonsin vilket var extra kul!


Och pb på gråsej!!


Rasmus rensade och i magen hittade vi en stor tångräka.


Som ni ser blev det en hel del sill och även Rasmus lyckades med sillen och sejen.


Totalt fångade vi varsin sej och 50 sillar. med öringarna 3-3-3 i arter - oavgjort alltså!

Jag fick sammanlagt 19 sillar, 1 gråsej och så bäcköringen vilket ger 26 poäng.


Jag fick också all sill med hem som bete!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar