Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 19 oktober 2013

Fisktårta och tobiskung!

Var på ett barnkalas idag där det fångades 15 regnbågar och en borrebus och där tårtan såg ut så här!

Ett fiskeäventyr hanns med också! Jag åkte med Rasmus och Jimmy till Bua för att fresta havsabborren och köra arttävling!

Rasmus var het och inledde dagens fångster med en skärsnultra!


Jag och Jimmy försökte vi med men det var mest stesnultror även om vi båda klarade skärsnultran till sist innan vi gick på microhäckla.


Men då hade Rasmus redan landat tobiskungen ny art för  Rasmus (hans 45:e i Sverige tror jag) och låg ett steg före igen!


Jimmy var dock nöjd han fick tre nya arter i Sverige idag då han landade både stensnultran och här skärsnultran.


Vi kunde också stoltsera med ett gäng gråsejar var.


Ingen havsabborre denna gången och vi åkte när det blivit mörkt.

4 arter till Rasmus och tre var till mig och Jimmy, jag räknar dock att jag kom sist då Jimmy fick största fisken och Rasmus tog både flest fiskar och flest arter..

Men man får väl glädjas åt tonåringarna när de nu får nya arter ;)

Totalt 4 stesnultror, 1 skärsnultra och 2 gråsejar för min del.

21 poäng till mig.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Tobiskung i Bua? o.O jag som har varit där massa gånger med häcklan...

    SvaraRadera
  2. Det är denna perioden som är bäst på tobiskung! Hälften jag har tagit i varberg har nog varit i Oktober ;)

    SvaraRadera