Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 3 januari 2014

Första fångsterna 2014

Nu är alla tabeller för förra året uppdaterade och 2013 är sammanfattat!

Resultaten kan ni hitta här:





Men det har redan fångats fisk i år med!

Första fiskarna fångades igår när jag och Calle först åkte till Vänhem för lite bäcköringsmete..


Under loppet av 10 minuter hade vi lyckats fånga varsin bäcköring.


Dessa fick bli lakebete då vi båda hade siktet inställt på Granudden!


Det nappade helt ok även nere vid Granudden och årets tredje fisk blev en mört! Nu tog jag ledningen.


Men den fjärde blev en lake och nu var det omvända siffror, Calle ledde fiskeligan!


Innan kvällen var över hade jag dock kontrat och tagit en mört till och en lake!


Totalt fångade jag 1 bäcköring, 1 lake och 2 mörtar vilket gav mig 9 poäng.

Calle fick 1 bäcköring och 1 lake vilket gav 7 poäng.

Idag kom dessutom en försenad julklapp från Sportfiskarna.


Mina storfisknålar och en wobbler för min klorocka och blågylta jag fångade i höstas.

Petter har också varit och fiskat med sin pappa men denna gången var det bara Petters pappa Stefan som fångade något, en gädda.

Berra rapporterar också från Thailand att han ska ut och fiska barracuda på söndag!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar