Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 25 januari 2014

Isfiske i Göteborg

 Idag har jag tillbringat dagen på isen med mina goda vänner, Jocke, Harald och Jimmy.

Sisjön i Göteborg var utvald på förhand då isen verkade bra här. Det var 10 cm kärnis över i princip hela sjön.


Det var trögt till en början och vi började på 4 meters djup och pimplade oss sakta men säkert ut på det djupa...

När vi kommit ut på 15 meters djup hade jag första känningen men missade.

Det skulle dröja runt två, tre timmar tills första fisken landades och då var det min tur igen.


En liten borrebus blev årets första isfångst på ligan.

Snart hade vi pimplat upp en handfull och alla fick nu abborre.


Det är första gången Jimmy fiskar från isen och han fick först sin första pimpelabborre och strax fällde det på hans ismetespö! (han hade lånat av mig)


En ganska dramatisk fight med ett par rejäla rusningar, och extra kul var det att se gäddan kämpa nere på djupet, det var minst 5 meters siktdjup och kristallklar is så all fisk vi fångade syntes lång väg.
Det hela slutade lyckligt för Jimmy som kunde stoltsera med nytt pb 2,4kg och 75cm. Gäddan blev middag.

Själv fick jag totalt 13 abborrar men ingen av någon storlek. 13p till mig.

Dagen kan dock sammanfattas som en stor framgång med en grym isfiskepremiär och gott sällskap.

Imorgon blir det nog en tur till ut på isen!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar