Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 5 april 2014

Rovskrubban, Flytringen och Snogeholmssjön

Det blev fiske på flera håll idag!

Själv tog jag mig ut på en liten sjö i Göteborg och testade flytringsfiske efter gädda.


Med mig var min kollega Oscar Trowald och ungdomsledaren från Ledets FF Niklas Gabrielsson.

Flyringarna fungarade fint och även om alla tre var ovana flytringsfiskare så var vi snart ute på sjön och paddlade runt med våra simfötter.


Det var halvmulet men uppehåll, dock ganska kallt om man jämför med den senaste tidens värme.


Det var tyvärr dåligt fiske men jag lyckades ganska snabbt fånga ett gäddeskägg på drygt kilot.

Ett bottennapp där jag drog av mitt tackel kombinerat med att Oscars vadare läckte gjorde att vi avslutade fisket lite tidigare än vad det var tänkt från början men grabbarna var nöjda ändå över att ha kommit ut på ett intressant fiskepass.


Några andra som varit ute är familjen Silladrottningen i Ystad.

Albin, Linda Li, Hilda och Melvin spenderade dagen vid Snogeholmssjön men tyvärr utan napp.


Melvin fiskade dock tålmodigt!


Emedan Hilda letade strandfynd.

Det är nog bara en tidsfråga innan Melvin fångar sin första fisk :)

Även Calle har varit ute idag.

Det var havsöringen som lockade men istället blev det en rovgirig skrubba som högg Calles drag!


Trots att Calle fiskade länge och väl blev det bara denna skrubba men det räckte för att Calle skulle ta sig upp på 9 poäng och dela elfteplatsen med Thede.

2p fick Calle för skrubban.

Jag fick 10 poäng för mitt gäddeskägg.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar