Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 16 april 2014

Skrobba å Sandstubb

Har varit lite fiske de senaste dagarna men väldigt lite fångster.

I måndags startade jag och klubbkompisen Tobbe från Kungsbacka Sportfiskeklubb upp ungdomsverksamheten i klubben igen. Det kommer att vara fiskeaktiviteter på veckobasis varje måndag fram till sommarlovet för de ungdomar som är intresserade. 

Uppstartsträffen lockade sex ungdomar mellan 10-14 år trots att det var sportlov och även om det inte blev någon fisk så hade vi en trevlig tur i solen och med mycket gött fiskesnack.

Calle rapporterade också att han haft en liten kort tur till havet utnför Hlmstad men det var brunt färgat av Nissanvatten vilket sällan är bra och han hade inte ett napp.

Själv tog jag en tur ner till Getterön sent igårkväll för att lysfiska efter roliga arter.


Det var perfekta förhållanden, hade varit varmt hela dagen och nu var det helt vindstilla.

Direkt såg jag massa djur, mest räkor, sjöstjärnor och märlor men en och annan stor havsborstmask och såklart fisk!

Första fisken var ett stubb som jag frestade med en bit räka och visst, där satt årets första sandstubb!


Nu såg jag en större fisk, en simpa!

Den högg direkt men lossnade i luften, det såg ut som en rötsimpa.

Gick vidare och såg flera öringar samt två stora tångspigg som inte var intresserade av mitt bete.

Små tånglakar fick vara ifred denna gången, hoppas att ta en större senare i år.

En rötsimpa till stal räkan men det blev inte mer för ens jag vevade in ett bottenmete jag slängt ut på lite djupare vatten. där satt en skrubbskädda.

1 sandstubb och 1 skrubbskädda blev det totalt igår vilket ger 4p.

En som har lyckats bättre då är Rasmus radarpartner William som fångat en piggvar på 2,75kg :)

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar