Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 25 juni 2015

After work vid bäcken!

Idag gjorde jag slag i en liten plan jag haft någon vecka.

Det blev AW med ul-spöt nere vid bäcken vid jobbet.

Jag satte en storlek 22 krok på den tunna linan och letade reda på en liten liten mask.

Det högg så fort jag doppade masken i bäcken.

En liten skinnälling, eller som de heter elritsa, var det som tagit - den blev mat till jobbets-akvariefiskar.


Nu var jag nöjd med elritsan och bytte till en storlek 2 krok för att kunna fånga bäckens toppredator - bäcköringen!


Det tog ett par minuter sen gav min rutin på bäckmetet resultat.

En vacker öring på runt 200 gram förevigades med ett snabbt foto innan den fick simma tillbaka :)

4p till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar