Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 11 juni 2015

Albin och Edla på besök i Varberg!

Helgen spenderades i goda vänners lag med mina kompisar från Kirunalägret förra året - Albin och Edla. Planen var flugfiske efter öring och redan första kvällen hade vi några hugg!

Vi fick dock ge oss då vi höll på att somna i mörkret på natten till lördag.

Taggade till tusen åkte vi istället tillbaka till havet efter att ha ätit frukost/lunch :)


Vi hade några efterföljare och troligen några näbbgäddor som inte riktigt ville fastna. Edlas fluga blev sönderbiten i en kort fight men det var det närmsta vi kom på första platsen.


Vi bytte till djupare vatten och det var nära att både jag och Edla landade varsin fisk på fluga men min förmodade snultra lossnade då den simmade in i tången och Edlas troliga öring överaskade med ett snabbt hugg på djupt vatten.

Vi bestämde oss för att bottenmeta och fixa lite fisk den vägen istället.

Snart nog hade Edla fångat första fisken -Edlas första torsk någonsin!


Själv kunde jag revanschera mig med en stensnultra och Albin med skärsnultra.


Vi gav oss i skymningen.


Sista dagen var också blåsig och svårfiskad så vi valde att lägga mest krut på mete denna dag med och det nappade bra för mina gäster!



Edla fick skrubba och skärsnultra medan Albin fångade rötsimpa och svart smörbult.

Själv gick jag lottlös denna dag men det var i alla fall otroligt kul att hänga med dessa härliga ynglingar :)

Det blev bara en stensnultra totalt för mig denna helg 2p till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar