Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 30 juni 2015

Laxbesa och microfiske

Adam har trots att vi tycker att Nissan missköts köpt årsfiskekort där.

Första passet blev dock en succé med tjugoåtta fina blanklaxar som Adam högg huvudet av och kastade i igen.

Sen fick han denna 2 kilos laxbesa också, en vacker fisk som fick gå tillbaka.


Personligen satsade jag på microfiske igår, det var det eller öringfiske som var möjligt men eftersom jag fiskade öring sist så fick det bli microfiske på random bottenmete med räka och mask.

Det var många ute och fiskade på piren denna dag och jag såg två fina sikar komma upp men det var allt jag såg någon annan få.

Mina två mest exalterade fångster var denna lilla vitling på microkrok. Alltid lite pulshöjande när det nästan inte kämpar alls :)


Sen fick jag denna skrubba på ett par hekto, som bjöd på dagens bästa fight.


Förutom dessa var det bara snultror och en svart smörbult som behagade nappa även om jag såg gott om stora tobisar och ett par öringar/sikar som simmade omkring på platsen.

Totalt.

Adam 1 gäddeskägg 2,0kg.

Hasse 16 stensnultror, 5 skärsnultror 17cm, 1 svart smörbult, 1 skrubbskädda, 1 vitling

Adam 20p

Hasse 60p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar