Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 13 juli 2016

Artjakt i Gullmaren

Igår begav sig jag, Freddy, Jimmy, Simon Johannesson och hans bror Oscar oss till Gullmaren för att bända lite arter!!

Första nya arten stod Freddy för med en berggylta!


Freddy är nu på 35 arter.

Oscar och Simon ville bocka av arter till fisketävlingen Artjakten så varje stensnultra måste fotas!


Simon ville ha en blågylta och det blev hans 42:a art i Sverige!


Även glyskoljan stod högt i kurs och renderade mycket glädje när Simon fick sin 43:e art i Sverige!


Det bändes fisk hela tiden, här Oscar med sin första berggylta och Jimmy som har problem med en glyskolja.


Simon slog till med en fin torsk på dryga kilot som fick simma tillbaka efter en snabb bild - torsken är ju fredad i Gullmaren!


Själv kunde jag bända mängder av fisk men inget särskilt spektakulärt!


Desto mer spektakulärt fiskade Oscar som slog till med ny art igen i form av glyskolja, följt av randig sjökock!!


Det blev till sist fem nya arter för Oscar tror jag, sandskäddan här var Oscars första plattfisk.


En riktigt kul dag med mycket fisk och nya arter kunde summeras så här.

Jimmy och Freddy - flest arter (10st)

Simon - Störst fisk! Torsk 1kg +

Oscar - Mest spektakulära fångst, randig sjökock.

Hasse - mest fisk - köttfiskare!

Jag fick ihop:

18 stensnultra
4 skärsnultra 18cm
12 blågylta 0,3kg
4 berggylta
3 torsk
8 glyskolja
18 vitling
1 makrill
4 sandskädda

218 poäng till mig!

Övriga arter som fångades var rötsimpa, öring, skrubbskädda och så den randiga sjökocken!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar