Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 22 juli 2016

Sanna visar var skåpet ska stå....

I onsdags var det dags för mig (Adam) att äntligen få testa den nya motorn som jag införskaffat till båten. Det blev en kortare tur efter jobbet med frugan Sanna och dottern Edit. Givetvis var spöna med.....

Mitt fiske kan mest effektivt summeras med.......0

Edit tog tjusigt upp en torsk som hon tyckte var mycket stor och som kämpade riktigt bra, lyckan var som synes total.

Utan pardon tryckte Sanna ner mig i mina klackskor.... Hon drog två knot och två vitlingar innan hon fick på en mer stridbar fisk. Hon tog dock det hela med ro trots att jag skrek värre än ett gäng hungriga gråtrutar, när fisken seglade upp från djupet i det kristallklara vattnet och jag såg vad det var. "DET ÄR EN FENKNOT, EN FIN FENKNOT! TA DET LUGNT, TA DET LUGNT! "



Sannas första fisk till storfiskregistret var ett faktum. Fisken vägde 470 gram och var 36 cm. Den knorrade fint och och bjöd på en fin uppvisning vid återutsättningen, då den seglade väldigt sakta ner mot och spärrade upp sina stora bröstfenor. 



Edit: 2p
Sanna: 300p

Sanna klättrar därmed upp på nionde plats och tar över ledningen i tjejligan. 

----E Adam

1 kommentar: