Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 14 juli 2016

Fiskefeber i Skåne!

Petter hade varit sjuk i över en vecka och nu var fiskefebern hög, en polar kidnappades och togs med på oförglömligt fiske. Så här skriver Petter:

Tjena
Var ute med en polare på sjön idag
Tanken var att jag skulle lära honom allt om jiggfiske och dess olika tekniker
Vi kom ut lagom tills de att solen gick upp och man kände direkt att de här kunde bli en bra dag
Och visst skulle de bli de, vi fiskade på en stund utan resultat, sen bestämde jag mig för att vi skulle prova ett annat ställe
Och där hade gösarna samlats på en fläck, jag kastade i en markör och körde bort en 30 meter, sen började vi att dropshota med gott resultat, gösarna var som galna och kastade sig över våra jiggar! Stor glädje i båten och de var verkligen två stycken fiskare som trivdes i båten
Vi provade även vertikal fiske på mellanvattnet och de fungerade lika bra de
Vi lyckades till slut att landa hela 42 stycken gösar, vilket får ses som väldigt bra!
Jag själv lyckades att landa 27 stycken gösar med topp på 4,2 kg
De övriga gösarna vägde 11 st 2 kg, 9 st 1,5 kg, 6 st 1 kg!
Efter att ha legat i sängen med Fiske Feber i 2 veckor så var detta den helt rätta medicinen för mig!




Detta fina fiske ger Petter 914 poäng och Petter passerar därmed både Andy och Arvid upp på andraplats!!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar