Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 4 maj 2021

Lerskädda och piggvar till sjöss!

Det var dags att besiktiga släpet och då besiktningen helst inte ville att båten skulle ligga på så fick vi en toppenanledning att kombinera det med lite fiske. Det var jag, Marcus och min far PeO som tänkte se om spättorna var hemma. 

Medan Marcus besiktigade släpet tacklade jag och bråkade med motorn som efter några nervösa minuter till sist hostade igång. En 2:a från besiktingen senare var vi på väg ut. 

Vi började på 12m flaket men där var det ganska dött. Därefter la vi oss en bit ifrån tylön där Marcus tog en fin rödspätta och jag fick PB på piggvar. 

Sen kom det upp något märkligt. Tankarna flög runt bland olika arter innan vi kom fram till att det var en riktigt fin lerskädda jag fick upp. 

Med sina 200g var den ligarekord i vikt men den hade dock inte längden på sin sida. Dagen flöt på med ströfångster här å var till oss alla. Framåt kvällen såg resultatet ut så här:

Marcus: 
2 Rötsimpor 
1 Skrubba 
24 Sandskäddor 
2 Rödspättor 1x350g 
2 Vitlingar 

Andy: 
2 Rödspättor 
15 Sandskäddor 
1 Lerskädda 27cm 200g ligarekord vikt 
3 Torsk 
1 Piggvar 310g 28cm 
2 Rötsimpor 
2 Vitlingar

Ligarekord vikt på lerskädda!

Totalt kammar vi in:
Marcus 65p
Andy 375p

Jag tar ett rejält kliv från 14:e till 6:e plats och Marcus passerar Peter upp på en 10:e plats.

/Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar