Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 4 maj 2021

Tävlingsmete på skoj!

Det var så mycket snack om tävlingsmete i en chatt jag är med på så jag blev sugen på att se hur många fiskar jag kunde meta upp på en timme på en av mina mäskplatser.

Jag hade fått tillåtelse att lägga sista 1,5 timmen innan solen gick ner vid sjön.

Jag såg direkt att det var massor av fisk inne.


I med ett flötmete med maggot och det dök direkt.

Oavbrutet nappande gav 68 fiskar på en timme, mest småsarv.

Med en halvtimme kvar tills det skulle bli mörkt så bytte jag taktik till stora beten på frilina.


Nu avtog nappen planenligt och endast sporadiska napp på de stora agnen kom.

Några hyggliga sarvar och ett par halvkilos braxen kom upp på slutet.

Totalt kunde jag åka hem nöjd med 73 fiskar på en och en halv timme.

8 mört, 2 braxen 0,5kg, 0,5kg, 63 sarv 0,3kg, 0,3kg, 0,3kg.

Det ger mig 108p och jag skuggar nu Iris i kampen om 4:e platsen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar