Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 10 maj 2021

Majsgädda och sutarpremiär

Det har blivit några kvällspass för mig på sistone och några roliga fångster med!


Första öringen i en av bäckarna här hemma har fångats.

Det har också metats efter sutare.


Mestadels har det nappat sånt här..



Eller sånna häringa...


Men igårkväll drog det iväg ordentligt på 0,23 tafs och storlek 6 krok med 1 majskorn.


Ganska snart fattade jag att det var en stor gädda och det var med hjärtat i halsgropen och övertygelse om att tafsen skulle ryka varje sekund som jag sakta drillade in besten på de underdimensionerade spöt.


Men håvningen gick bra mot alla odds och min största fisk på majs kunde landas. 106cm och 6,5kg.

Ikväll var jag tillbaka för ett par timmar vid sjön och tyvärr tappade jag en riktigt fin sutare nästan direkt.


Men det skulle ändå bli en sutare precis innan jag tänkte ge upp så drog det iväg.


1,8kg och 51cm.

Totalt har det blivit:

Hasse 232p
1 sutare 1,8kg 51cm
1 gädda 6,5kg 106cm
8 mört 3hg 2hg 2hg 2hg 2hg
8 sarv 3hg 2hg 2hg 2hg 2hg
1 bäcköring

Det innebär att jag passerar Stephan och Iris upp på tredje plats.

/Hasse

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar