Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 31 maj 2021

Ofrivilligt plurr och sjökockar till middag!

Kraaaaaaaa i helgen så har det blivit fiske i området kring stugan. 

Först blev det berggyltafiske då jag saknade berggyltan till diverse arttävlingar och knep den och en torsk på typ 5 min. Sen blev det fiske på det djupa efter nya arter och det var helt dött och när jag skulle sätta fast en bankstick i klippan så blev det ett ofrivilligt årets första dopp.

Jag blev helt dyngsur och hade till en början svårt att ta mig upp ur det kalla vattnet men så kom jag på att jag är en skarv ju och så simmade jag lätt upp på land. 

Nu blev det ett par timmars paus för att bli varm igen oss sedan bar det iväg för kikfiske efter tunga vilket jag misslyckades med eftersom jag inte vågade gå långt ut eftersom jag ville inte bli blöt igen och pannlampan lyste inte så starkt och vattnet var nästan kaffefärgat. 

Nu var det dags att ta sig hem för en natts sömn för att idag testa ett nytt ställe där vi i dagarna har fått reda på att vi har en båtplats där. Redan på första nedsläppet så tappade jag en randig sjökock och nedsläppet där efter blev det så satt en randig sjökock bra och fick ett besök på land därefter blev det randig sjökocksnapp hela tiden och 3 till kom upp varav en av dem blev en riktigt stor hona som blev ett nytt pb för mig på ca 120 g jag missade även 2 till som jag tappade i ytan och fick två rödspättor som bonus. 

Nästa pass vid båtplatsen blir nog rätt snart då Iris saknar den och jag får nog guida upp en då.




1 torsk 
1 berggylta 
2 rödspättor 
4 randiga sjökockar 120 g

86 poäng

Detta innebär att jag passerar Love upp på 6:e plats och upp på tredjeplats i barnligan!

/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar