Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 29 mars 2011

Suget blev för stort!

Idag sög det till rejält i fisketarmen och jag kände mig nödd och tvungen att åtgärda detta. Efter en förmiddag med studier förtjänade jag en liten paus. Sagt och gjort! Så istället för att käka lunch (rättare sagt macka-på-vägen stilen) valde jag att snabbt införskaffa fiskekort i Nissan, vilket inte var det lättaste! Väl inne i fiskebutiken får jag reda på att årskorten beklagligtvis är slut, detta löser sig dock och ett ungdomskort fylls i istället och ett giftigt drag hamnar även det på disken men när jag ska betala: " Tyvärr kan vi inte ta emot kort när man köper fiskekort". Betalar draget med kortet och lommar sedan iväg mot närmaste automat. Till slut står jag nere vid Pissan, ehhh Nissan menar jag. Tacklar upp och sätter på mitt nya, fina 65-kronors drag. Två kast senare har draget hittat en ny ägare - Nissagubben! Väljer att inte skriva vilka ord som kom ur min mun, men det var inte fagert. Lugnar mig dock snabbt och tacklar om. Efter en liten stund smäller det på en fisk precis intill strandkanten och den drar genast ut 10 meter lina. Kampen är förhållandevis lång och hård, med flertalet utrusningar och en del tjurande längs botten. Till att börja med trodde jag att det var en lax. Den teorin sprack så snart fisken gled ner i håven. En öringbesa på 3,340 kg fick posera framför kameran innan återutsättning, inte ens jag äter en så ruggig fisk. Sen var det lugnt igen! Lyckades få en liten skabbig gädda precis innan jag begav mig hemåt och så här såg den ut:

/Adam


2 kommentarer:

  1. Jag kan meddela att detta gav Adam oroande 68p vilket gör att han nu bara ligger 5 pinnar bakom mig i topp /Hasse

    SvaraRadera
  2. Ganska lång paus från studierna, eller? Det var säkert välförkänt! Mamma Eva

    SvaraRadera