Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 4 april 2011

Lite vårtecken


  • Ja, som sagt har jag varit sjuk ett par veckor nu men det har ändå blivit ett par turer i naturen, jobbade ett par timmar igår men är fortfarande orkeslös.


  • Gick i alla fall en runda i naturreservatet Fjärås Bräcka och tog lite foto i dimman.


  • Fick uppleva en hel del vårtecken faktiskt, här hasselns blommor som slagit ut. Överst den lilla vinröda honblomman och under det ett par hängen med hanblommor.


Vackert för mig, mindre roligt om man är pollenallergiker.


Fåglarna höll på för fullt och sjöng och mina favoriter stararna har jag kunnat åtnjuta i ett par veckor i Varberg nu. De tjattrar och sjunger alla tänkbara ljud och är roliga och vackra att titta på. Fiskerek har förståss ingått i veckans aktiviteter. Lygnern har gått upp och isen är nästan borta men stora sjok av stöpis flöt igår omkring på den dimmbelagda ytan och jag jag kände mig tvungen att filma lite för att visa er hur förrädiskt en is bryts ner mot slutet av vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar