Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 22 april 2013

Bland vikingar och gourmander!

Tidigt i morse var Marcus på plats i Grötvik, snart hade han fångat två sandskäddor men det kändes inte rätt.

Efter ett tag slöt jag upp med Marcus och vi beslöt oss för att ta oss till piren istället..

Vid piren var det vindstilla och soligt!

Marcus fångade snart en skrubba på bottenmete följt av en på jigg!

Marcus med fin skrubba.

Efter en stunds fiskande ramlade plötsligt något ur Marcus ficka - bilnyckeln!

Den studsade ner i vattnet men som tur är hamnade den synligt på en sten en bit ner.

Marcus var inte sen att strippa och ta ett dopp i det 6 grader "varma" vattnet.

En sann viking!

Jag lyckades få ett par sandskäddor på bottenmete och en skrubba på jigg.

Nu avslutade vi fisket och jag åkte hem till Calle och Stina på lunch - till förrätt smörgåstårta och till efterrätt äppelpaj med vaniljsås!

Stärkta av den utsökta maten åkte jag och Calle till Galtasjön för en paddlingstur och lite gäddfiske.

Gott väder och paddling blev det men inga gäddor...

Efter ett par timmar gav vi upp då vinden verkade följa efter oss vart vi än paddlade.

Väl hemma hade Stina lagat till de godaste snäckor jag ätit med vitlök och pesto tror jag? Det var en delikat sallad och nybakat vitlöksbröd till - sjukt gott som alltid när Stina lagar mat!

Efter denna andra fin-middag dagen till ära så åkte jag och Calle ner till havet för att revanschera oss..

Nu var det vindstilla igen.


Det nappade oavbrutet och vi bestämde oss för en liten tävling.

Först till 40 fiskar!

Ett par fina skrubbor kom upp.


Men annars var det mest sandskäddor...

Som ni ser blåste det upp även här och mot slutet blev det svårt att se nappen, men jag kan inte skylla på något.

Calle vann med 40-26 i fiskar. 

Totalt gav dagen Calle 40 sandskäddor = 40 poäng
Hasse 26 sandskäddor och 3 skrubbor = 32 poäng
Marcus 2 sandskäddor och 2 skrubbor 0,303g = 14 poäng

Detta innebär att Calle tar sig förbi Ola och upp på en 10:e plats!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar