Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 april 2013

Kvälls-öringar

Idag tog jag mig ner efter jobbet för att testa om öringarna var på hugget.

Det hade regnat och blåst hela dagen så vattnet var grumligt och överallt flöt små ruskor av rödalger.

Inte de bästa förhållandena men trots det fina plattfiskmetet jag och Petter hade i helgen var inte mitt fiskesug helt stillat eller tillfredsställt på något sätt.

När jag åkte ner mot havet så började himlen spricka upp och jag fick stå och njuta i solen lagom tills jag var framme vid min fiskeplats.

Nästan direkt såg jag vakande fisk ute bland vågorna och det dröjde inte länge för ens mitt spöke försvann i i gapet på en öring.

En tung men lugn fight avslöjade en utlekt fisk på dryga kilot som landades odramatiskt och förevigades med en bild innan den återutsattes. Utlekt fisk är inte så fin som matfisk.


Bara ett par kast senare så small det igen!

Denna gången en halvkilos blank fisk som inte höll minimimåttet så den fick också friheten åter.

Efter detta lugnade det sig med nappen och jag såg inte heller fler vak.

En timme senare gick jag nöjd hemåt men det blev ingen öring på tallriken ikväll.

30 poäng till mig.

Imorgon kommer Adam upp för artfiske, så imorgon kväll och på onsdag hoppas jag kunna ge er än mer läsning om lyckade fiskepass ;)

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar