Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 20 april 2013

Fin-öring och ny trea!

Det har bedrivits lite fiske här och var för fiskeligamedlemarna de senaste två dagarna.

Själv har jag inte fiskat på alldeles för länge nu och i desperation åkte jag ner en kort tur till havet nu ikväll men hann bara med ett par kast innan det blev mörkt.

Några fina tärnor flög förbi och fångade småfisk i ytan i alla fall och jag fick avnjuta en fin solnedgång.


Petter har varit lika frustrerad som mig men åkte på en liten tur ner till bäcken igår och skriver så här:

Jag och polaren bestämde oss för att köra ett litet lake pass på fredags kvällen, trots den kraftiga vinden där byarna låg på 15m/s!

Men har man fiske-feber i kroppen så har man! ;)

Vi kastade ut våra maskagnade bottenmeten och det dröjde inte länge innan det började pingla! 

Ett mothugg och fisken satt! Men vilken art?

Jo en smällfet abborre på 450g fick bli min första fisk i öppet vatten för säsongen.


Kort därefter fick jag en borre till på 250gram.

Nu började det bli riktigt mörkt och spötopparna visade inga tendenser på några hugg.

Men plötsligt rasslade det till i hela spöt och det blev slaklina.

Jag spände upp linan och gjorde ett bestämt mothugg, en extrem fight inleddes!

Jag förstod snabbt att det var en stor öring då den hoppade och gjorde några riktigt trevliga rusningar!

Efter en lång och dramatisk drillning kunde jag "taila" fisken. Jag såg snabbt att det var nytt pb för mig på bäcköring och vågen pressades ner till fina 2,0kg. :)

Efter några snabba bilder fick fisken simma tillbaka till sitt rätta element!


Inga lakar denna kväll men vad gör det när man får sånt finbesök på kroken! ;)

Även Calle har varit ute på fiskepass efter bäcköring och fick fem stycken idag när han var i Vänhem med familjen.

Ingen storlek men ändå!


Andy är den som gått bäst på sistone med flera fina fångster och idag rapporterar han två gäddor till från Ätran!


5,2kg och 4,8kg ger Andy 108 poäng vilket tar honom förbi mig och upp på tredje plats!

Calles fångst gav honom 10 poäng vilket placerar Calle på elfte plats då han passerar både Peter och Pär.

Petter behåller sin ledning och stärker den med 51 poäng för sin fina bäcköring och abborrarna.

Imorgon blir det fiske för mig i Halmstad. Marcus verkade intresserad av att fiska på förmiddagen och Calle på eftermiddagen så eventuellt blir det två fiskepass för mig imorgon!

Dessutom väntar vi på en rapport från Petter som varit och fiskat gädda idag.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar