Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 11 juli 2014

Art nummer 54 i år

Igår tog jag en kort tur till ett klassiskt Halländskt färna-vatten och slängde lite bröd.



Fick upp ett par löjor och tre mörtar sen högg det ordentligt!


En trevlig färna på 1,45kg landades utan några incidenter och förevigades med ett foto innan den fick simma tillbaka.

Det är min 54:e art i år i Sverige och därmed har jag redan tangerat mitt gamla rekord på antalet arter landade i Sverige under ett år. Målsättningen på 60 arter känns absolut realistisk!

Fisken var otroligt tjock och fet för att vara juli månad så chansen på en rekordfisk kanske finns även nu?

Annars har jag siktet inställt på små taggiga fiskar och en fisk med kanske Sveriges ståtligaste ryggfena denna veckan :)

Sammanlagt alltså 1 färna 1,45kg, 2 löjor och 3 mörtar.

45 poäng till mig.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar