Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 25 juli 2014

Thedes första färna - en fin fight!

Igår eftermiddag åkte jag och Thede till Johansfors för att fånga Thedes första färna, ett lyckat försök!

Men först fångade vi mört och abborre och Thede lyckades landa en braxen på bottenmete.


Sen small det på rejält på flytbrödet.


En fin färna på 1,5kg var ett faktum och Thedes första färna någonsin.


Den bjöd upp till en bra fight och Thede var riktigt nöjd!

Själv fick jag bara småmört och abborre, kanske den minsta mört jag krokat någonsin?


Thede fick 1 färna 1,5kg 46cm, 1mört och 1 braxen.

Jag fick 2 abborrar 0,3kg, och 2 mörtar.

Detta ger 5 poäng till mig och 49 poäng till Thede!

Det innebär att Thede passerar Sanna, Edvin och Simon upp på en 13:e plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar