Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 3 juli 2014

Tunga, bilstrul, och berggylta

I förrgår kväll åkte jag ner till Getterön för en liten vadartur med nya andningsvadarna för att testa dem.

Vadarna var det inget fel på och det var gott om fisk.

Denna lilla rötsimpa skrämde nästan vettet ur mig när jag först misstog den för en skäggsimpa!


Mest spektakulära fångsten blev en liten tunga.


Annars var det mest rödspättor å svarta smörbultar, såg en bjässe till skrubba också som kan ha vägt ett kilo!


En annan observation var att klarbultarna gömde sig inne bland tången medan det jagade omkring en massa sill, tobis och näbbgäddeyngel på det grunda.

Igår var det fiske igen, först på jobbet med fiskeskolan, en gädda på 101cm samt en fin gös landades av barnen denna dag.

Men roligast var nog när jag fick denna bild på vår polska praktikant Marcin som drillar en braxen medan Oscar Trowald misstänksamt tittar på iklädd fisketillsynsjacka x)


Marcin knäckte sig när jag kallade honom för en tjuvfiskande polack som håller på att haffas av fisketillsynsmannen :D

Men synden straffade sig när vi senare på kvällen åkte till Tjörn för lite after-work fiske efter berggylta.

Bilen började koka!!


Som tur var hade vi ett par flaskor vatten i bilen, lite kylarglykol och en flaska motorolja.

Så efter att ha fyllt på och upptäckt ett mindre läckage från kylaren så kunde vi fortsätta köra men bilen läcker alltjämt så jag måste reparera kylaren >.<

Berggyltafisket var helt ok, och vi tog nog ett 30-tal på åtta man med två fiskar över kilot där Rasmus tog den näst största på 1,175kg och William kontrade med nytt pb på 1,250kg


Själv fick jag en halvkilos och en på 875g.

Men vi grillade burgare hälften av den tiden som blev över efter att vi fått vänta på min motor att sluta koka..


En fin kväll där Niklas Gabrielsson och Jörgen Solstad fick sina första berggyltor någonsin!


Och där Julle underhöll oss med roliga trick!


Totalt för mig 2 berggyltor 0,875kg, 0,5kg, 2 svarta smörbultar, 2 rödspottor, 1 rötsimpa och 1 tunga.

Detta ger 90 poäng till mig.

/Hasse


2 kommentarer:

  1. Brukar du kalla din bil för j*vla pissbil (med tanke på registreringsskylten höhö)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag borde göra det oftare ;)

    SvaraRadera