Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 15 september 2014

Bra fiske på många håll i helgen!

Det har varit en del fiske i helgen på flera håll. Och det har nappat bra här och var!

Själv har jag hunnit tillverka lite hemmagjorda drag.


Jag testade mig fram med flera olika modeller.


Ska bli spännande att testa dem senare :)

Men mitt första fiskepass i helgen var tillsammans med Edvin, Melvin och ligans bäcköringkung Calle. Trots ett seriöst försök så blev det ingen öring.

När vi till sist gav upp så tog Adam och Vilmar över grejerna och det gick bättre för dem, där vi fiskat lyckades Adam och Vilmar att ta två små bäcköringar var.

Berra rapporterar också ett bra fiske på sundet!

3 torskar 3,2kg, 2,5kg, 1,4kg, 2 makrillar 0,8kg, 0,5kg, 35 sill 0,2kg x10.

Fina makrillar och sillar med andra ord!

Idag kom jag också ut på ett litet karpfiske eftersom jag saknade den arten i årets artsamling.

Sarven var på plats!


Men det tog inte lång tid innan jag lyckades fånga en liten fjällkarp.


Två små karpar till landades innan det började rycka bättre i spöt och nu rusade linan ut rejält!

En karp på 2,5kg kom dock snart stångandes längs stranden och den landades lätt utan incidenter.


Jag hann också fånga en liten sutare innan masken tog slut.


Totalt 4 fjällkarpar 2,5kg, 1 sutare och 4 sarvar.

Nöjd med min 59:e art i Sverige i år gick jag hemåt.

Staffan har också haft ett bra fiske idag.

Nytt pb på gös på 4,0kg samt tre fina gäddor på 5,2kg, 6,1kg, 7,0kg.


Totalt i poängsammanhanget så får vi följande resultat.

Adam 4p
Vilmar 4p
Robin 216p
Hasse 65p
Staffan 425p

De här poängen ger inga större förändringar i tabellen men det tätnar här och var i tabellen.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar