Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 19 september 2014

Piggvar, gädda och öring

Först ut är Calle som berättar att han haft ett fint öringfiske idag.

Fem öringar med vikterna 0,6kg, 0,6kg, 0,8kg, 0,8kg, 1,0kg.



76 poäng till Calle vilket ger honom 76 poäng och två placeringar i tabellen upp på 11:e plats förbi Christian och Peter.

Det är nu riktigt jämnt kring 10:e platsen med fyra deltagare inom 80 poäng.

Även Staffan rapporterar fisk.

Ytterligare en gädda på 6,5kg har kommit upp och det innebär 125 poäng till Staffan.

Själv åkte jag på en oväntad händelse när Art-Patrik ringde efter jobbet och undrade om jag skulle haka på honom när han skulle ut längs kusten för kikfiske. 

Sagt och gjort, Patrik och jag var framme på platsen som bland annat skulle hålla mycket slätvar.

Patrik vill fånga sin 78:e art i Sverige vilket slätvaren skulle kunna bli..

Själv var målet med slätvaren att bocka av arten för året för mig och i så fall nå mitt delmål, 60 arter  på ett år i Sverige.



Det gick bra, en var var fick vi men efter att ha analyserat bilderna, så är vi ganska säkra på att det var piggvar.

Patrik fick med en skrubba på 0,7kg och en rödspotta medan jag fick ett sandstubb en skrubba och en piggvar totalt.


14 poäng till mig.

/Hasse


1 kommentar: