Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 6 september 2014

Styla

Hela veckan har spenderats i Stockholm där jag hållit i fortbildningar för lärare, de får lära sig en massa övningar och tips som kan vara bra att ha med sig om man ska ta med en skolklass vid vatten eller ha en friluftsdag.

Bland annat håvar vi.


Och sorterar småkryp


Och metar.


Och de får testa på en massa samarbetsövningar, säkerhet, casting, spinnfiske, knutkunskap och bottenmete med mera.



Under veckans demonstrationer av bottenmetet hade jag en ruggig flyt, värst var i torsdags.

Jag gick som vanligt igenom haspelutrustningen, bottenmetesspöt, tacklet och rullen och berättade hur man använde bank-sticks och quivertips.

Sedan kastade jag ut och ställde spöt på klykan, bad deltagarna titta på toppen av spöt - som genast började darra och knycka!

Då visade jag hur man sänker spetsen på spöt och gör ett mothugg, som sitter!

Jag berättar att man ska ha kontakt med fisken hela tiden och vevar upp en liten björkna till stor munterhet hos publiken.

Någon ropar: -Fånga en abborre!

Jag gör om proceduren, sätter mothugget och vevar upp, tro det eller ej, en borrebus!

Totalt under dessa dagar har jag fått 5 björknor, 5 mörtar, 3 abborrar och 1 löja.



19 poäng till mig.

För övrigt har jag, Pär, Adam och Albin fått nya profilbilder :)

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar