Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 29 september 2014

Rödskäggets första karp!

Planen för dagen - fånga Berras första karp. 

Förhoppningen - en riktig bjässe!

Platsen - Denna hemliga damm.


Berra körde ett bottenmete och en frilina medan jag körde ett flötmete och en frilina.

Det tog cirka 10 minuter innan första fisken satt på bottenmetet, därmed var också målet för dagen uppnått! Berras första karp var landad!!


Snart fångade Berra en karp till och en till!

Den tredje var en fin fisk på 1,01kg.


Själv fick jag bara sarv på sarv på sarv....

För att strö extra salt i såren så får Berra nu ett bra spöböj och jag får hugga tag i håven.

Nytt personbästa igen 1,7kg.


Berra hade nu fångat 4 fina fjällkarpar men ville se hur en spegelkarp såg ut också, det var inga problem, en vacker fullyscale landades snart.


Själv kunde jag trösta mig med några småsutare och en borrebus.


Vädret gick inte att klaga på och det var nästan t-shirt värme ute med svag vind.


Efter några timmars slappande så dök en arg gubbe med en stor hund upp!

Det var Pär som var ute och gick med Leia och han var fiskesugen.

Pär ville också fånga en karp då han bara fått en tidigare.

Men fick direkt problem med sarven.


Jag lyckades till sist fånga en liten spegelkarp och nu lossnade det för både mig och Pär.


Som fångade en liten fjällkarp.


Sedan var det dags att ta sig hemåt för middag!

Pär fick totalt 5 sarvar, 1 fjällkarp.

Berra, 3 sutare, 5 fjällkarpar 1,01kg, 1,7kg, 1 spegelkarp, 20 sarvar

Hasse 5 sutare, 3 fjällkarpar, 1 spegelkarp, 30 sarvar, 1 abborre


Pär 7p

Berra 87p

Hasse 64p

Det medför inga förändringar i tabellen men väl en ny art för Berra och en mycket trevlig fisketur!

/Hasse





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar