Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 16 november 2015

En vacker dag vid sundet!

Gårdagen spenderade jag tillsammans med Petter och Annica nere vid Helsingborg och målet var plattfiskarna i sundet!

Solen sken mest hela dagen och man kunde verkligen inte klaga på vädret ;)


Petter och Annica var redan på plats när jag kom och hade fiskat ett tag utan resultat men hade precis haft de första nappen!


Bara någon minut efter att jag kommit landade en lycklig Annica sin första plattfisk någonsin - en skrubba.


Petter var inte sen att kontra och landade en till fin matfisk.


Snart nappade fisken även på mitt spö och upp kom en fin men tunn skrubba.


Petter var vassast och hade snart tre skrubbor upp medan jag lyckades lura två och Annica en innan vi testade en ny plats.


Det lugnade sig i nappintensitet men flera andra som stod runtom oss fick inget de heller så vi passade på att njuta av det fina vädret och den goda fika vi hade med oss!

Varm choklad och chokladbollar bjöd Petter och Annica på till efterrätt!


I skymningen kom så huggen igen, det var lite svårt att urskilja de försiktiga nappen ibland då kvällningen också förde med sig en lite jobbigare vind men Annica slog snart till med sin andra nya art för dagen en fin sandskädda!


Själv lyckades jag också med sandskäddan och en stund kunde jag och Annica mobba Petter men skrattar bäst som skrattar sist!

Petter kontrade i arttävlingen med en liten torsk och kunde därmed stoltsera med både flest fiskar och störst fisk för dagen.

Totalt:

Hasse 2 skrubbor 0,3kg, 0,3kg, 1 sandskädda

Petter 3 skrubbor 0,4kg, 0,3kg, 0,3kg, 1 torsk 0,4kg,

Annica 2 skrubbor 0,3kg, 1 sandskädda 0,3kg

Allt som allt ett väldigt trevligt fiske men vi hade nog trott på ett lite bättre kvällshugg.

Petter får 47 poäng och jag får 21 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar