Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 11 november 2015

Spättatur med jobbet!

Jag åkte till Helsingborg igår för två dagars samkväm med jobbarkompisarna.

Vi var drygt 25 medarbetare från Sportfiskarna på plats.

Delar av gårdagskvällen ägnades åt tackelknytning!

Här vår tävlingsansvarige Anssi med ett spättatackel!


Dagen ägnades åt fiske på sundet med Vandia. Jag åkte med vår västerhavskonsulent Niclas Åberg till Norra hamnen i Helsingborg. Vi var först på plats men snart anlände fler taggade medarbetare.


Mackan som är Fiskevårdschef och vår havsfiskeexpert i organisationen hade en allmän genomgång av fisket innan vi började.


Tacklen knöts på och det diskuterades taktik.


Vi hämtade havsborstmask och snart var betena i vattnet.


Det nappade på ganska bra och det var mycket knot! Även jag plockade snabbt ett par stycken.


Min ungdomsarbete-kollega Zabina var en av de som fick störst spätta och de största som landades på båten idag vägde cirka 8 hekto, jag själv fick som störst en på halvkilot.


Störst fisk fick vår kommunikationsansvarige Andreas Ollinen som drog en torsk på kanske 1,5-2kg.


Det var en riktigt kul tvådagars med härligt häng och gött snack!!

Totalt fick jag:

9 rödspättor 0,5kg, 0,3kg
2 skrubbskäddor 0,4kg
6 sandskäddor 0,3kg
2 vitlingar
2 knot
1 torsk

Detta ger 190 poäng till mig och placerar mig cirka 700 poäng efter Arvid på andra plats och cirka 500 poäng före Adam på fjärde plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar