Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 3 november 2015

Söndagsborre

Söndagen spenderade jag och Staffan på Levrasjön för att undersöka om vertikalfisket efter gädda skulle vara lika effektivt här som det har varit i Ivösjön.


Efter att ha tuffat runt och inte sett så mycket som ett enda gäddeskäggseko så bestämde vi oss att istället försöka fresta sjöns talrika abborreko istället.

Det gick desto bättre, åtminstone för mig då jag testa en kräftliknande jigg.


Det var napp på både min och Staffans tackel men det var jag som hade flyt och fick faktiskt en dubblé med en på kräftjiggen och en på den undre fiskliknande jiggen.


Totalt fyra borrar där två pressade 300g blev en fantastisk förrätt senare under kvällen, filéade stekta och lättsaltade.


Vi gav oss hem då det började blåsa mer framåt eftermiddagen.

6 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar