Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 13 maj 2016

Blandad småfisk med pb på tångspigg och fin elritsa.

Jag har varit ute på mycket blandat fiske på sistone.

I helgen blev det en rejäl fadäs då vi egentligen skulle fiskat två dagars träningsfiske inför PNC vid Måseskär men motorn havererade en timme ut och sjöräddningen fick bogsera in oss.

Istället körde jag lysfiske på egen hand för att försöka vinna helgens arttävling mot Christian och Simon. Men jag och Mats ficck bita i gräset då grabbarna utfiskade oss och hela västerhavet.

Jag lyckades dock få pb på tångspigg på 15cm.

Blott min andra tångspigg så jag var nöjd!

Kunde även konstatera att snultrorna kommit igång på grundvattnet ordentligt i värmen.


Måndag till onsdag spenderades i Borås där jag höll i friluftsfortbildning för grundskolepedagoger.

Det rann en väldigt fin bäck där man kunde köpa fiskekort för 30:- per dag där.

Lärarna fångade fina elritsor och jag kunde inte vara sämre. Onsdagen gav därför ett afterworkpass på en timme med ett av mina favoritfisken - smygmete vid bäck.


Snart satt en riktigt fin elritsa på 9,5gram och 9,6cm.



Jag tog även fyra små öringar, minimimåttet var 30cm och den största jag fick var nog på cirka 25cm så jag släppte tillbaka allt.


Fick även en bäcköring vid jobbet på runt 400 gram på fluga!

Totalt har jag fått:

1 tångspigg 15cm
1 rödspotta
1 sandstubb
1 rötsimpa
5 svarta smörbultar
6 stensnultror
1 elritsa 9,5g 9,6cm
5 bäcköringar

Detta ger - 194 poäng.


 /Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar