Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 17 maj 2016

Fin knot i Tjuvahålan!

En trevlig helg med ungdomsledarutbildning i Skåne gav inte så mycket fisk men ett par abborrar lyckades jag jigga upp.


Istället blev hemfärdens stopp det mest lyckade fisket denna helg.

Först stannade jag och mina kumpaner Christian och Ludde vid en liten märgelhåla som dock visade sig innehålla mört och id istället för de groplöjor vi hade hoppats på.

Eftersom grabbarna fångat gädda under ledarutbildningen var nu goda råd dyra i den obligatoriska arttävlingen...


Legendariska Tjuvahålan levererade lä och miljoner sandskäddor.

Snart nog så kunde jag dock knappa in på grabbarna med en fin 300+ gram knot!


Fisken fick efter ett kort foto simma tillbaka.


En skrubba senare var det jag som ledde helgens arttävling med 4-3-3.

När rötsimpan rötsimpanson på cirka 200 gram högg min räka var ledningen psykologiskt jobbig för grabbarna.


Men de kämpade på och det nappade oroväckande bra.


Christian tog en av de finaste fiskarna på turen med denna sandskädda på drygt 300 gram.


Men segern var min då det nu var läge att sätta kidsen på tåget till Götet.

5-3-3 i arter till gamlingen och en fin skörd fiskar.

2 abborrar
33 sandskäddor
1 skrubbskädda
1 rötsimpa 200g
1 knot 300g

Fänget ger mig totalt 92 poäng.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar