Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 9 augusti 2024

Gös till Simon och Jennie!

Det har nog inte undgått någon flitig fiskeligaläsare att Simon försökt många gånger på gösen utan att lyckas. Det har gått troll i gösfisket och trots flera kontakter med arten har de aldrig kommit upp.

Nu åkte Simon och Jennie för ett par dagars gösfiske och äntligen skulle oturen vända!

Men det började som det brukar, mitt i natten drog det iväg och Simon hann se att det var en stor gös innan den lossnade precis innan han kunde håva den.

Men i gryningen nappade det igen och denna gången stod Simon som segraren!

Simons första gös!

Det nappade lite småfisk och de knep varsin gädda under dagen men framåt kväll två så nappade det igen och nu var det en ännu större gös!

Gösfisket har lossnat, nytt pb på fem kilo.

Snart nog så stod även Jennie med böjt spö och en fin gös på 3,7kg kunde landas!


Totalt fångade paret:

Simon 296p
2 gös 4kg, 5kg
1 gädda 1,5kg
6 mört
1 braxen 8hg

Jennie 121p
1 gös 3,7kg
1 gädda 1kg
6 mört

Stort grattis och nu är gösen knäckt!

/Hasse

1 kommentar:

  1. Jag heter Lydia Andrea. När min man lämnade mig var jag traumatiserad och krossad och kunde inte ta mig samman på flera månader. Jag gjorde allt jag kunde för att få tillbaka den, men utan resultat. Jag åkte till en annan stad i hopp om att börja om. Jag kom i kontakt med en annan man som jag försökte vara med men jag kunde inte eftersom jag inte kunde älska honom. Jag visste att jag fortfarande älskade och ville ha tillbaka min man. Så jag började söka hjälp och det var då jag hittade DR GIDEON ur olika synvinklar, jag läste om honom. Jag pratade och fick honom att förstå allt jag behövde veta och jag trodde på honom och följde procedurerna. Han arbetade för mig och återställde kärleken och kopplingen mellan mig och min man och efter 48 timmar som han lovade letade min man efter mig och vi pratade och han kom ner för att se mig var jag var och jag hittade på saker och jag blev glad nya tillsammans. DR GIDEON är pålitlig och kan hjälpa dig också om du kontaktar honom för något. WhatsApp dem på +2347042191323
    E-post: drgideon611@gmail.com

    SvaraRadera