Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 17 augusti 2024

Nya arter fin borre och gädda!


Jag har varit ute på diverse äventyr tillsammans med Linnea Lönn, Adam och Love och det har blivit nya arter men den historian kommer snart!

Det har också blivit lite fiske i hemmasjöarna.

Under de fiskena har jag bland annat fångat abborren på bilden som var en riktigt kul fångst!

Det var idag på morgonen som jag åkte ut med båten i en av sjöarna här hemma. Det var helt vindstilla och man såg varenda rörelse på ytan, till en början var det mest skräddare och virvelbaggar men plötsligt kom det ett större plask!

Kastar med spinnertail och får hugg direkt av en 1,5 kilos gädda.

Nästa gång det är aktivitet i ytan så är jag säker på att det är stora abborrar som jagar men de vill inte ha spinnertailen.

Jag byter till en popper och kastar ut, ingenting, kastar igen, ett par vevtag med poppern i ytan och PANG!

En stor abborre suger in hela poppern i munnen och en bra fight tar vid!

Poppern sitter bra och det är aldrig någon fara att tappa fisken.

Efter snabb vägning mätning och selfie med borren så simmar den piggt tillbaka.

1,4kg och 47cm är ingen borre man skojar bort på popper!

Så roligt!

Totalt i hemmasjöarna har det blivit:

2 gädda 1,5kg, 6kg
4 abborre 1,4kg 47cm

detta ger 198 poäng vilket gör att jag återigen tar mig förbi Axel och placerar mig trea!

/Hasse

 

4 kommentarer:

  1. Fredrik wahlqvist26 augusti 2024 kl. 20:56

    Är så kul med abborre på ytan, kan tipsa om att testa wtd beten för abborre. Har varit ännu bättre än popper för min del och roligare att fiska med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste jag skaffa några :)

      Radera
    2. Min favorit är rapala precision extreme pencil, väldigt lätt att få dom att gå bra. Har en 46 cm abborre som bäst på 10 cm:aren och en 47 cm abborre på 13 cm:aren. Har fått flera abborrar på dessa när jag fiskat runt risvasar och träd i vattnet även om dom inte aktivt jagat i ytan

      Radera
  2. Jag upplever helt enkelt underverken av Dr GIDEONs örter. Gud kommer att fortsätta att välsigna dig Dr GIDEON rikligt för det goda arbete du gör i människors liv genom att bota dem från olika typer av sjukdomar. Jag kommer att fortsätta att vittna om ditt goda arbete. Jag levde med typ 1-diabetes för 6 månader sedan och läkaren sa till mig att det inte finns någon . Jag trodde inte på honom och behöll min tro i hopp om att jag en dag skulle bli botad från denna hemska sjukdom. För bara två månader sedan såg jag ett inlägg på diabetesforumet om en örtläkare vid namn Dr GIDEON om hur han botar människor från sjukdomar med sin rot och örter och jag kontaktade snabbt Dr GIDEON på WhatsApp och jag förklarade mitt problem för honom och han berättade för mig . oroa dig inte, han skulle bota mig och han förberedde verkligen örtmedicinen och skickade den till mig via UPS och gav mig sedan instruktioner om hur jag skulle ta den. Efter tre veckors intag av örtmedicinen gick jag till min läkare för kontroll och mitt diabetesresultat visade negativt och läkaren sa till mig att det inte finns några spår av diabetes i min kropp och diabetesen är helt borta. Du kan också bli botad från alla slags sjukdomar genom att kontakta Dr. GIDEON på WhatsApp +2347042191323
    E-post: drgideon611@gmail.com

    SvaraRadera