Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 19 augusti 2011

Artjakt

Ett fiskepass har jag hunnit med de senaste dagarna. Det bar av till Almaån för fiske efter öring och färna, men självfallet finns chansen till roliga bifångster så som grönling.

Öringen lyste med sin fårnvaro men en färna tappade jag precis intill land.

Det var dock andra fiskar som stod för nappandet idag.

En elev som hakade på fick snart upp en mört och strax efter fick jag fyra abborrar i rad.


Här den största av dem.


Jag lyckades också landa tre mörtar och en signalkräfta. totalt 7 poäng.


Adam rapporterade samma kväll att han lyckades fånga en sill. Denna var inte alls lika taggig och skarpbukad som den han undersökte häromdagen och han är mer och mer övertygad om att det verkligen var en skarpsill han fångade för en vecka sedan. förutom sillen fick han också 2 ålar, 1 torsk och 1 vitling. Adam fick därmed 9 poäng.


Nu hoppas jag och Adam att det blir djuphavsfiske på måndag eller tisdag men det är helt beroende av vädret.


Till sist!

Idag lyckades mina elever lista ut varför flodkräftan är utdöende...







/Hasse





1 kommentar:

  1. Synd det inte blev någon bifångstgrönling. Det låter som den skulle vara fredad när du skriver så, men det är den väl inte? Hittar ingen officiell info om att varken sandkryparen eller grönlingen är det.

    SvaraRadera