Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 27 augusti 2011

Sillastrybare i Kåseberga!



Jag och Albin tog en tur till Kåseberga för lite random krokblötning i onsdags kväll.


Det var mest sill på plats även om vi hade några luriga napp på hel sill... piggvar?


Hur som helst var vattnet jättegrumlig och luktade inte så bra. Troligen på grund av allt regnande.







Albin hade inte så mycket flyt med sitt sillafiske men till sist blev det en.


Jag fick dock 10 stycken.


Kunde faktiskt se att buken var lite sträv på några av de mindre sillarna speciellt mellan analfenan och bukfenorna där jag räknade till 18 fjäll, men det var inget mot taggigheten på Adams sill som jag dock fortfarande är osäker på.


En trevlig tur allt som allt, tyvärr gav inte mörkerfisket något men vi fick rätt svåra förhållanden då det gick mycket stora vågor av gammal sjö.


/Hasse

1 kommentar:

  1. 18 fjäll? Ser att du skrev analfenan, infon jag fick sa ju analöppningen, kommer inte ihåg hur dom ser ut kanske är det några extra fjäll bortom den då?

    Jobbigt art det här.. Förhoppningsvis kan det bli en tur i höst med chans på både sill och skarpsill. Isåfall skall dom detaljstuderas, annars drar väl Marran upp en skarpsill till snart. Då får han spara den så jag får se den.

    Förövrigt trevlig Mayhem-tröja!

    SvaraRadera