Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 10 augusti 2011

Ett napp, en fisk, en art!


Efter jobbet idag gick jag ner till ån för en liten after-work tur, lite frisk luft och chans på sandkrypare.

Bottenmete i ån vid jobbet är ett trevligt fiske med chans på många arter och med jämna mellanrum dyker den lilla men spektakulära sandkryparen upp!

Det tog kanske två minuter innan första nappet. Mothugget sitter och jag känner att det är en liten fisk av sprattlandet att dömma.



Upp kommer den! Årets första sandkrypare. Cirka 10 centimeter. Ingen stor sandkrypare men jag var nöjd och gav upp fisket för dagen :)

Art nummer 47 i år för mig i Sverige. Alltså tangerat personbästa. Nu är det bara tre arter kvar för att nå magiska 50!

Imorgon blir det kanske artfiske vid piren i Halmstad. Adam var sugen i alla fall.

Sedan väntar vi på intressant rapport från Linus och kanske blir det en båttur på havet snart.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Är totalt livrädd varje gång jag kommer in här, fick för mig översta bilden var en grönling under några millisekunder. Kul att sandkryparna finns kvar!

    SvaraRadera
  2. Jag hade blivit överlycklig om jag sett en grönling här, så länge man slipper att se den där smilfinken ovan hela tiden!:)

    SvaraRadera