Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 3 januari 2012

Årets första fiskar!

Idag drog jag och Thede nytta av det fina vädret och den sista tidens mäskande vid Granudden.

Det blev ett lakemetarpass.

De första timmarna på passet låg under den ljusa delen av dygnet men det blev resultatlöst.

Så fort det mörknade började det dock nappa.





Thede fick chansen att ta årets första fisk och
begick inget misstag!

Mothugget satt och en rejäl fight följde.

Vi blev båda förvånade över fiskens storlek när den gled in i håven.

1kilo var lite mindre än vi trott efter en sådan bra fight.

Strax efter lyckades jag också fånga min första fisk för året en halvkiloslake.

Båda fiskarna idag tog på sillfilé och konstigt nog hade båda lakarna ett blindt öga var. Det finns en vanlig parasit som kan göra detta men jag kan inte erinra mig att jag tidigare fått en blind lake på denna lokal..

Min lake hade dessutom konstiga blåsor längs med sidolinjen.

Efter turen fick Thede lära sig filéa lake då hans lake blev föremål för familjens frys.

Under kvällen satt sedan jag och Adam och reviderade poängsystemet för år 2012 och det tog sin lilla tid. Jag återkommer med hela resultatet av vårt arbete. Men jag kan avslöja att vi tog hänsyn till sportfiskarnas reg - system och höjde grundpoängen för många arter.

På tal om poäng! Dagens skörd gav mig 10 poäng och Thede 20 poäng. Thede går därmed upp i ligaledning!

2012 års fiskeliga har börjat ;)

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar