Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 17 januari 2012

Lakfest!

Idag åkte jag med två elever till ett nytt vatten för att fiska lake med Petter Heingard.


Det var ett ställe som lovade lake men som Petter provat vid ett tidigare tillfälle utan resultat. Den gången med mört som agn.

Idag hade vi sill och mask till vårt förfogande.

Vi var på plats vid tre men ännu vid kvart i sex så hade vi inte fått något.

Men så nappade det äntligen!







En lake tog mitt sillagnade bottenmete. Ingen stor men kul med första laken på denna lokal!

Nu började det nappa!


Nästa kast gav en lake till för mig, liten även denna som faktiskt tog samma sillbit som föregående.

Fisket ökade i frenesi och Petter flyttade sitt maskagnade spö till en liten håla precis uppströms mig.


Det skulle visa sig vara ett mycket bra drag, för snart kunde Petter landa sin andra lake någonsin!

Ingen kunde då ana att Petter funnit en liten guldgruva.

Snart stod det 3-2 till Petter och eleverna hade inte fångat något.

3-2 blev 4-2, 5-2, 6-2, 7-2, 8-2, 9-2. Petter satte siktet på 10 lakar!

10-2 ingen storlek ännu men runt halvkilot på den största och faktiskt tre lakar som sprutade mjölke!

Petter landade till sist hela 18 lakar inom loppet av ca: 2 timmar på en yta av ca: 2 kvadratmeter!!

När Petter så landat 18 lakar kunde jag stoltsera med min tredje. Det finns mycket att skylla på men framförallt verkar det som att den lilla fläck som Petter fiskat på var den som gällde och att mask var bättre än sill som jag och eleverna körde med.

Alla fiskar idag var mellan ett och fem hekto men det känns som att det finns mycket mer att hämta ur detta vatten när det gäller lake. Nästa gång hittar vi de stora.

15 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar