Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 1 januari 2012

Avslutning 2011 - öringar och monstergäddor..

Det var en ganska så intensiv avslutning på året för några av medlemarna. Jag själv lade två pass efter monstergäddan under årets två sista dagar och var väldigt nära..

Vädret var ovanligt milt för årstiden och här i Halland finns det nästan ingen is alls.

Några andra som fiskat intensivt under årets sista dagar är Calle och Stina.

Calle var den som avslutade bäst på hela ligan.


Två öringar plockade Calle på nyårsafton.

Ingen storlek men bäcköring är alltid bäcköring!

Calle har kämpat på bra i år och tagit flera minnesvärda fiskar, Calle slutade på femte plats i tabellen med fina 457 poäng.

Stina i sin tur gjorde sitt första år på ligan och visade direkt vart skåpet ska stå när hon kom först bland tjejerna och knep en 8:e plats i mycket hård konkurrens.


Adam gjorde också ett tappert försök iförrgår på att hinna ikapp mig medelst lakemete. Laken var på hugget och Adam landade inte mindre än fyra lakar 0,6kg, 1,0kg och 1,82kg. Vilket gav 71 poäng och nästan tog Adam över 3000 strecket. Adam slutar på fina 2995 poäng.

Mitt gäddfiske då?

Jag testade i förrgår ett nytt vatten helt utan framgång men det var intressanta fiskeplatser som hittades.

Jag såg dock en och annan gädda.

Under nyårsdagen gjorde jag så ett sista desperat försök att lyckas med ett av årsmålen - att fånga en 10+ gädda.

Jag vet exakt vart den står men problemet är att det är väldigt svårfiskat.

Efter en stunds nötande utan mer än en missad tvåkilos fisk så blev det plötsligt bomstopp.

Det kändes faktiskt som hugg men det kom bara med en liten liten bit innan det blev helt stopp.

Tyckte mig ändå känna att det var något som rörde sig i andra änden.. något riktigt tungt..

Så lossnade det och jag kände till min förvåning att allt var kvar.

Istället för en trubbig krok kommer en totalt sönderbiten shad jigg upp.

Tandhålen i jiggen var groteska och stjärten var avbiten.. Det var väldigt nära denna gången och jag kan lova att det var en riktigt stor fisk som missades under årets sista dag...

Jag vet fortfarande vart den står så utsikterna för 2012 är bra :)

Att missa denna årets sista fisk känns inte alls farligt då jag kan stoltsera med att ha vunnit ligan för femte gången någonsin. Senast jag vann var 2006 så det är verkligen gott att stå som segrare igen!

/Hasse

1 kommentar:

  1. Surt med monstergäddan, samma sak hände ju mig i dagarna här...

    SvaraRadera