Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 1 januari 2012

Grattis till mig själv!

Som brukligt så måste ju ligasegraren gratuleras!

Tack till er som redan grattat mig :)

Jag har haft ett sjukt bra fiskeår och lagt ner väldigt mycket tid på fiske i år.

Mest blev det artjägande och inte alls som jag tänkt, fiske efter multe och gädda. Men det blev ett bra resultat.

Jag fick till sist ihop 54 arter varav 6 var nya för mig. 54 arter på ett år är som bekant nytt rekord på ligan. Det förra löd 53 men då var sex av dem fångade utomlands. Samtliga fiskar i år var från Sverige även om jag lade ett par mindre lyckade pass i Danmark.

Jag fångade i år 861 fiskar vilket är mycket för mig men jag har tagit över 900 fiskar vid två år tidigare.

Poängmässigt var det också nytt rekord på ligan jag slutade i år på 4033 poäng - nästan 500 poäng mer än det gamla rekordet som Adam hade.

Det satt dock rätt så långt inne och Adam bjöd på en hård fight långt in på hösten.

Några "enkla" arter uteblev dock. Bland annat fisken på bilden - lax. Även ruda, grässnultra, stensimpa, silverruda och tobis är sådana fiskar som jag borde kunnat fånga och som jag har sedan tidigare men som jag misslyckades med i år. Till exempel tjockläppad multe, piggvar, tångspigg, tejstefisk, blågylta, långa och paddtorsk är arter som fortfarande gäckar och som jag kanske borde lyckats med under 2011?

Grattis även till Adam som tar silver och till Linus som kniper sitt andra brons!

Ja till sist vill jag bara säga att jag ska göra mitt bästa att försvara titeln 2012 något som jag inte lyckats med sedan 1997 :) Misstänker att årets planerade Norgeresa blir avgörande.

Gott nytt år!

/Hasse

6 kommentarer: