Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 30 december 2012

Årets sista fiskepass!

Idag blev sista fiskepasset för egen del detta året.

Med mig på isen var Andy.


Men också Marcus och hans hundar.


Andy hade räknat ut att det krävdes två stycken 10-kilos gäddor för att han skulle kunna gå förbi Adam i tabellen.

Men det var jag som fick första gäddan, en 1,34kgs liten stackare.. Kul ändå för det var denna vinterns första ismetegädda på ligan.


Marcus var tvåa ut att fånga något en liten abborre.


Kameran glömde jag hemma men fick ändå lite roliga bilder på isbitar med telefonen..


Efter mycket kämp och slit fick Andy äntligen upp sin första fisk för dagen.
Em borrebus.


Det var regnigt och blåsigt under stora delar av dygnet men till kvällningen klarnade det.


Vi fick inte mycket fisk men uppleva en fin solnedgång.

 

Och njuta runt en värmande brasa.

Totalt 1 gädda för mig på 1,34kg, 1 abborre för Andy och 4 mörtar och en abborre för Marcus.

13 poäng till mig och 1 poäng till Andy.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar