Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 30 december 2012

Petter Heingard in på Fiskeligan!

Inför år 2013 års fiskeliga så har diskussionerna gått heta om vilka nya medlemmar som ska få komma in på fiskeligan.

Två personer har utmärkt sig när det gäller att visa intresse för fiskeligan och att fiska mycket tillsammans med de etablerade medlemmarna.

I två delar presenterar vi nu de nya tillskotten till gemenskapen i fiskeligan.

Först ut är Petter Heingard. 

Petter är en gammal elev till undertecknad som skickat rapporter om sitt fiske till Fiskeligan i över ett år. Petter har fiskat mycket med mig men även med några andra ligamedlemmar och är känd som en fantastiskt duktig gösfiskare. Kanske inte minst från nummer ett av årets Fiske-feber magasin där Petter stoltserar med en fin gös på förstasidan, #1 2012. Petter fiskar också ibland med Jörgen Larsson som är en av Sveriges största sporfiskeprofiler.

Jag har ställt lite frågor till de båda nya medlemmarna för att läsarna och de fiskeligamedlemmar som inte träffat Petter ska få lära känna honom lite bättre!

Nu Petter ska du få svara på lite frågor så att folk får lära känna dig bättre!

-Oj, spännande!

Hur gammal är du?

-21

Vart kommer du ifrån?

-Hässleholm, lilla Hässlehåla, hehe!

Vad pysslar du med utanför fisket?

-Jag är en sportnörd, jag följer all sport! När jag inte är ledig jobbar jag som elevassistent för ungdomar 13-20 år.

Har du någon favouritfiskemetod?

-Vertikalfisket ligger mig varmt om hjärtat, det är det jag bedriver mest. Men jag gillar också havsfiske!

Hur stor är din största fisk?

-Lax 16,5kg.


Nämn tre personbästa du är extra stolt över!

-Får vara Laxen ju. Abborren på 1,1kg från Lagan var skoj, men om det är tre stycken så får det nog vara gösen på 6,4kg och så såklart insjööringen på ismete.


-Insjööringen vägde 2,9kg och tog på en stor mört. Jag var ute och fiskade med Jörgen Larsson och en till och när jag missade ett napp och fick upp mörten helt fjällad så skickade jag ner den på exakt samma djup. Jag har en liten gummiplopp på linan när jag ismetar för att veta exakt på vilket djup jag fiskar så jag kan fiska där igen om det nappar, denna gången betalade det sig! Snacka om att vi blev förvånade när fisken som kom upp efter en rejäl fight, hade massa stora svarta prickar på sig.

Vad har du för mål med nästa års fiske då?

-Inte lätt... fasen, hmmm. Nytt pb på gös, över 6,4kg alltså. 
Jag vill också komma topp fem på fiskeligan och komma ut på lite artjakt!


Vilket fiskeligarekord vill du helst slå?

-Ditt rekord! Poängrekordet jag vill bli först på ligan över 10 000 poäng. Då har jag något att jobba på! Jag måste ut och fiska mycket då, hehe! Svider om det är bra fotboll på TV.

-Sen vill jag såklart slå gösrekordet på ligan.

Okej Petter nu tror jag att läsarna känner dig lite bättre! En sista fråga bara.

Vilken fisk hoppas du blir din första fisk på fiskeligan 2013?

-En lake!


Tack så mycket Petter!

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar